Welcoming STCA Tissue Culture (Go-go Jungle Trekking)

| 24 July 2011 | |
 20 Julai 2011
Hari tarikh ni kami, STCA HERBS di khabarkan bahawan rakan STCA Tissue Culture yang berpusat di TPM Biotech Bukit Jalil datang ke Pusat Biotek Herba TPM Biotech Raub ni. Diorang nak ber'Jungle Trekking' kata pegawai sini, al-maklumlah pada minggu pertama orientasi STCA HERBS, kami semua sudah di bawa Jungle Trekking (Perkenalan Habitat Semulajadi Herba) di hutan TPM Biotech ni.
Team STCA Tissue Culture dan Team STCA HERBS (Berbaju biru-kelabu)

Biasalah apabila STCA HERBS berjumpa dengan rakan STCA lain, semua agak TERUJA! Berkongsi cerita! Bebudak STCA HERBS ni siap-siap hantar mereka nak gi Jungle Trekking ni~
 Bebudak STCA Tissue Culture mendengar penerangan daripada En.Hassan sebelum Jungle Trekking.

Jadi, sementara bebudak STCA Tissue Culture pergi ber'Jungle Trekking' sambil mengumpul beberapa jenis pokok herba untuk mereka menjalankan experimen Tissue Culture kot, kami bebudak STCA HERBS berada di dalam classroom untuk belajar secara basic berkenaaan 'Tissue Culture'!  
Suasana pembelajaran topik 'Tissue Culture' di dalam kelas amat 'meriah' dengan pelbagai persoalan di ajukan kepada Trainer Tissue Culture ni.
Selepas jer rehat tengahari, kemudian sambung kelas skit, Bebudak STCA Tissue Culture dah berjaya dengan selamat dari Jungle Trekking dan mengumpul pelbagai jenis pokok herba untuk di bawa ke TPM Bukit Jalil. STCA Tissue Culture mula berangkat pulang menaiki bas TPM.

Nota : Masih banyak yang ingin di ceritakan di dalam Blog STCA HERBS ni sebagai tatapan pembaca! Pelbagai aktiviti kami adakan!

Tagline STCA HERBS :
KERANA KITA BERSAMA
BECAUSE WE ARE TOGETHER
因为我们在一起 (Yīnwèi wǒmen zài yīqǐ)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...